Adevărul despre… vacanța la cort

Printre cele mai fericite amintiri de când eram copil, imediat după vacanțele de vară la țară, sunt excursiile cu cortul.

Am început timid anul trecut, mai mult forțată de Radu, cu gândul că sigur le va plăcea fetelor și am continuat anul ăsta, recunosc, cu mai multă încredere și entuziasm.

Am adunat în palmares un număr impresionat de 5 (cinci) :)) vacanțe la cort și cred sincer că este suficient cât să pot exprima o părere.

Așadar, iată mai jos lista mea de argumente pro și contra:

PRO:

Flexibilitatea – nu ai nevoie de rezervare, nu trebuie să planfici din timp, practic de la decizie până la acțiune ai nevoie de maxim 4-5 ore (noi călătorim cu cele 2 fete de 4 si respectiv 6 ani, ceea ce complică un pic lucrurile, însă estimez că 5 ore sunt de ajuns chiar și în aceste condiții), poți anula oricînd fără consecințe.

Costul redus – odată cumpărat echipamentul, singurele cheltuieli sunt benzina și mâncarea (evident aici fiecare știe ce preferințe are).

Natura – nu știu, poate de vină sunt cei 15 ani petrecuți în București, poate facultatea de Geografie a cărei absolventă sunt, dar am ajuns să apreciez izolarea și sălbăticia, iar dacă ar fi să fac un top al experiențelor, cele în natură sunt de departe preferatele mele. Roua de dimineață, cerul plin de stele, aerul curat, liniștea, mirosul pădurii (sau al mării), sunetul unei ape curgătoare (sau al valurilor) în timpul somnului…nu-mi pot imagina un cadru mai relaxant.

Seara la foc – dacă locuiești la casă posibil ca focul să nu mai reprezinte chiar cireașa de pe tort, însă pentru cei ce își trăiesc viața la bloc, cele 2-3 ore în fața focului sunt de neprețuit. Când ne strângem cu toții, cu bezelele bine înfipte-n bețe si Nutella, parcă și timpul stă în loc. Fetelor le place să spună povești de groază, eu și Radu privim pierduți la lemnele care ard. E ceva magic, aproape hipnotic, în jocul flăcărilor și dacă nu s-ar lăsa frigul aș putea să le admir toată noaptea.

Apropo de frig,

CONTRA:

Oboseala – vă spun sincer că de fiecare dată când zice Radu să mergem cu cortul, efectiv primul gând care-mi trece prin cap este împachetatul/despachetatul. Practic nici n-avem multe de luat: o masă, 4 scaune, 2 saltele, 4 perne gonflabile, pompă, 4 saci de dormit, cort, minim 10 l de apă, grătar, tacâmuri, veselă și condimente, haine (subțiri și groase) pentru 4 persoane, jucării, lanterne, dușul portabil, prosoape, mâncare, toporul, medicamente, crema de plajă, spray ul de insecte și … mai mult ca sigur am uitat ceva. Odată ajunși, începe partea a doua a aventurii – montatul cortului, umflatul saltelelor, adunatul lemnelor, pregătitul mesei etc. , iar la finalul vacanței, evident strânsul taberei și căratul lucrurilor în casă.

Toaleta – aici n-are rost să mai insist. E neplăcut și gata.

Dușul – mai exact lipsa lui.

Frigul/căldura – la munte noaptea e foarte frig, la mare ziua e foarte cald și oricât te-ai strădui aproape imposibil să găsești locul de campare ideal.

Aici se încheie analiza mea. După cum bine puteți observa lipsesc de pe listă confortul și compania. Le-am exclus intenționat. Confortul, deoarece pentru mine nu a reprezentat niciodată un avantaj sau un dezavantaj, nu sunt pretențioasă din punctul ăsta de vedere, îl apreciez dacă există, dacă nu, nu mă deranjează. În ceea ce privește compania, ne-am făcut prieteni de fiecare dată, unii din categorii atât de departe de noi, pe care nu-mi imaginez cum aș fi putut să-i cunosc altfel. Ne-au “încântat” urechile atât manele cât și trompete sau saxofoane, dar nu ne-am întors niciodată supărați.

Din desenele copiilor (“familia cu cortul”, “ziua lui mami la cort” etc.) îmi dau repede seama că și lor le place.

În fiecare an ne planificăm câte o investiție, anul trecut am luat “pachetul de bază”, anul acesta am investit în saltele și hamace, la anul poate o copertină și scaune mai comode, iar în următorii 10 ani, de ce nu… o rulotă!